کد خبر: ۱۰۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 08
شفا آنلاین>اجتماعی>اقتصادی>الحاقیه بیمه شخص ثالث خودرو به دلیل افزایش دیه در ماههای حرام از 21 فروردین امسال برای رانندگان لازم است. این مسئله باعث مشکلاتی برای برخی از صاحبان خودرو شده که خودروی خود را صفرکیلومتر خریداری کرده اند.

به گزارش  شفا آنلاین، یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم این موضوع را عنوان کرده که محصولات یکی از خودروسازان را خریداری کرده و بیمه شخص ثالث خودرو، به عهده خودروساز بود و به صورت رایگان تحویل شد. ولی برای الحاقیه بیمه که سراغ بیمه پارسیان رفتم، این بیمه هزینه صدور الحاقیه را دریافت کرد.
این مخاطب سئوال کرده چرا برای الحاقیه بیمه نامه ای که خودروسازان هزینه آن را تقبل کرده اند، مردم باید هزینه بپردازند؟ در این رابطه با سلیمانی معاون مدیر صدور بیمه های خودرو در شرکت بیمه پارسیان گفتگو کردیم که در ادامه می خوانید:

چرا باید هزینه الحاقیه قرارداد بیمه خودرویی که خودروسازان هزینه بیمه اصلی را پرداخته اند، مردم بدهند؟

انعقاد بیمه با خودسازان نیست بلکه با شرکتهای بیمه ای از جمله بیمه پارسیان است. هر بیمه نامه ای که صادر می شود، حق بیمه را خودروساز به بیمه پارسیان می پردازد. هر بیمه ای روی خودرو به مشتری داده می شود، به نوعی خودروساز حق بیمه را از مشتری دریافت کرده اند و به رایگان به مشتری داده نمی شود. لذا افزایش تعهد بیمه نیز با افزایش حق بیمه همراه است.

چرا این افزایش حق بیمه را صاحب خودرو باید بدهد نه خودروسازی که خودرو را بیمه کرده؟

همه باید با پرداخت حق بیمه، تعهد بیمه خودروی خود را افزایش دهند. چه کسی که بیمه را به صورت رایگان از خودروساز دریافت کرده و چه کسی که پول داده و بیمه را شخصا خریده است. هر الحاقیه ای می بایست اگر بار مالی مثبت باشد با تایید مشتری و بیمه گذار باشد. در کلیه قراردادهای بیمه یا بیمه نامه هایی که سایپا به دست مشتریان خودروهای صفر کیلومتر خود داده، بیمه به نام مشتری خودرو صادر شده است. پس طرف بیمه، خود صاحب خودرو است و هزینه الحاقیه را هم کسی که می خواهد الحاقیه داشته باشد می پردازد.

ولی سوال اینجاست هزینه بیمه را شرکت خودروساز پرداخته. پس چرا هزینه الحاقیه را خریدار خودرو باید بپردازد؟

این حرف شما در بحث قراردادها درست است، در قانون بیمه موضوع فرق دارد. در قانون بیمه می گوید حق بیمه را باید با الحاقیه افزایش تعهدات، افزایش دهید. اگر مانند سال گذشته بگویند تعهد بیمه را افزایش دهید ولی حق بیمه را زیاد نکنید، بحث دیگری است ولی امسال بخشنامه شده که باید با دریافت مازاد حق بیمه، تعهد بیمه درباره دیه ای که مصوب قوه قضاییه است، افزایش پیدا کند.خبرآنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: