کد خبر: ۱۰۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 06
شفا آنلاین>سلامت>کارشناسان بهداشت و درمان انگلیس در رابطه با استفاده بی‌مورد از اسپری آسم برای درمان‌های غیرضروری هشدار دادند.

به گزارش شفا آنلاین،پزشکان و کارشناسان بهداشت و محیط زیست نسبت به استفاده بی‌مورد از اسپری آسم و عوارض جانبی خطرناک آن هشدار دادند.

بر اساس گزارش مجله «BMJ» نتیجه بررسی‌های چند ساله کارشناسان نشان می‌دهد که بسیاری از افراد برای درمان‌های غیرضرور و حتی در برخی موارد بدون داشتن بیماری خاصی از درمان‌های غیرضروری با اسپری‌های آسم استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش استفاده از این اسپری‌ها به حدی افزایش پیدا کرده است که این افشانه‌ها در میان «لوازم جانبی مد» طبقه‌بندی می‌شوند.

این کارشناسان بهداشت و پزشکان متخصص اعلام کردند که استفاده از این افشانه‌ها خود منجر به بیماری آسم می‌شود و در کودکان ممکن است به مرگ بینجامد. دو پزشک متخصص در امور تنفسی گفتند: "تشخیص بیماری تنفسی باید زیر نظر پزشک متخخص انجام شود و بی‌اهمیت تلقی کردن آن عوارض جانبی خطرناک و جبران‌ناپذیری برای افراد در پی خواهد داشت".

مقاله نوشته شده در مجله BMJ که بیماری‌های دوران کودکی را آرشیو کرده است، نویسندگان برجسته مطالعه‌ای روی حدود 100 کودک که به سرفه مزمن مبتلا بودند انجام دادند که گفته می‌شد همه آنها آسم دارند.

با این حال، پس از آن که سرفه این کودکان به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت مشخص شد که سرفه دلیل و نشانه کافی برای تائید ابتلای فرد به آسم نیست و تعداد کودکانی که در میان این 100 کودک به آسم مبتلا بودند تنها 5 درصد بوده است.

دکتر «لوئیس فلمینگ» از امپریال کالج لندن،گفت:"بررسی مرگ و میر ناشی از آسم، نیاز به تشخیص صحیح و به موقع این بیماری را بیش از گذشته نشان داد".

وی افزود:"بر اساس سندی که در اختیار داریم در 15 سال گذشته کودکان بسیاری به دلیل نقص مدیریت والدینشان و عدم تشخیص مناسب از سوی پزشک جان خود را از دست داده‌اند".

بر اساس این گزارش واقعیت است که آسم یک بیماری قاتل است و اگر به درستی اداره نشود و نادیده گرفته شود به مرگ می‌انجامد.

نویسندگان روش‌های مختلفی برای کمک به تشخیص صحیح این بیماری ذکر کرده‌اند. دکتر «سامانتا واکر»، مدیر تحقیقات و سیاست آسم انگلیس، گفت:"این موضوع شگفت آور است که در قرن 21 آزمایشی وجود ندارد که بگوید کودک شما قطعا به آسم مبتلا است یا نه".

وی افزود:"با این حال آسم علائم متفاوتی دارد و عوامل متفاوتی در سنین مختلف می‌توانند به آسم منجر شوند". علائم آسم در طول زندگی فرد و یا حتی هفته به هفته و روز به روز تغییر می‌کند؛ این پیچیدگی به معنی آن است که هم در کودکان و هم در بزرگسالان، مراقبت درست فرد از خود و مدیریت مناسب روی این بیماری می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

به عنوان حسن ختام این مقاله به این نکته تکان‌دهنده اشاره می‌کند که هر 20 دقیقه یک کودک به دلیل حمله آسم در بیمارستان بستری می‌شود و هنوز هم حملات آسم در انگلیس چیزی معادل یک کلاس درس را طی یکسال می‌کشد.

پزشکان هشدار دادند که نیاز فوری به سرمایه‌گذاری بیشتر روی تحقیقات آسم وجود دارد که بتوان به یک آزمون قطعی برای اطمینان دادن به مردم درباره اینکه بیمار هستند یا نه دست پیدا کنیم.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: