کد خبر: ۱۰۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 05
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یك مطالعه نشان می دهد كه سیگار كشیدن احتمال مرگ زودهنگام را در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید افزایش می دهد و ترك سیگار، این خطر را به اندازه قابل توجهی كاهش می دهد.

 به گزارش شفا آنلاین، 'دبورا سیمونس' استاد روماتولوژ و اپیدمولوژی در دانشگاه منچستر در انگلیس و همكارانش در در این مطالعه، اطلاعات تعدادی از بیماران مبتلا به آرتریت رماتوئید در انگلیس را تجزیه و تحلیل كردند و متوجه شدند كه خطر مرگ زودهنگام در بیمارانی كه سیگار می كشیدند، تقریبا دو برابر بیمارانی بود كه هیچگاه سیگار نكشیده بودند.
اما به گفته محققان، این خطر در میان افرادی كه سابقا سیگاری بودند، مشابه افرادی بود كه هرگز سیگار نكشیده بودند و با هر سال اضافی ترك سیگار، خطر بیش از پیش كاهش می یافت.
محققان ابراز امیدواری كردند كه كارشناسان بهداشت عمومی و روماتولوژیست ها با استفاده از این تحقیق بتوانند به افراد در ترك سیگار و كاهش مرگ زودهنگام به ویژه در بیمارانی كه تازه به آرتریت روماتوئید مبتلا شده اند، كمك كنند.
محققان متذكر شدند، تحقیقات قبلی نیز نشان داده است كه سیگار كشیدن در ابتلا به آرتریت روماتوئید نقش دارد و بنابراین شمار افراد سیگاری در میان مبتلایان به این بیماری زیاد است.
محققان خاطرنشان كردند كه افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید همچنین به دلیل سایر مشكلات سلامتی مانند بیماری قلبی، سرطان، عفونت شدید و بیماری تنفسی، با خطر بیشتری در زمینه مرگ زودهنگام روبرو هستند.
به گفته استفان سیمپسون مدیر تحقیقات و برنامه ها در مركز تحقیقات آرتریت در انگلیس، آرتریت روماتوئید یك وضعیت ناتوان كننده و دردناك است كه غیر قابل پیش بینی است و می تواند در هر سنی آغاز شود.
این مطالعه به تازگی در مجله اینترنتی Arthritis Care and Research منتشر شده است.

**آرتریت روماتوئید
آرتریت روماتوئید یا روماتیسم مفصلی یك بیماری سیستمیك و مزمن است. شیوع این بیماری در جهان حدود یك درصد است و معمولاً نوجوانان سنین میانسالی و در دهه‌های اول- سوم تا پنجم بروز كند و در زنان شایع‌تر است.
آرتریت روماتوئید مشخصاتی دارد كه باعث تمایز آن با سایر انواع آرتریت‌ها (التهاب و درد مفاصل) می‌شود. به عنوان مثال، آرتریت به صورت قرینه ‌است یعنی اگر یك زانو یا دست درگیر باشد به احتمال زیاد طرف مقابل نیز درگیر است.
علت دقیق روماتیسم مفصلی ناشناخته ‌است ولی از جمله علل احتمالی این بیماری عفونت‌ها را ذكر كرده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: