کد خبر: ۱۰۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 05
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره تحقق شعار«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: باید ستادی منسجم، معتقد و دارای اختیارات کافی در وزارت بهداشت زیر نظر مستقیم این وزارت شکل بگیرد و همه دستگاه‌ها، معاونت‌ها و دانشگاه‌ها ملزم به همکاری با آن باشند.

به گزارش شفاآنلاین : محمد رئیس زاده  درباره اقدامات مهم و تأثیرگذار این سازمان در سال 94 گفت: در سالی که گذشت به طور منظم چند فعالیت برجسته انجام شد، که مهمترین آن در حوزه اقتصاد مقاومتی بود که بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ مامور پیگیری آن شد و اقدامات خوبی توسط آنان انجام شد و قرارگاهی برای این اقدامات راه اندازی شد.

وی افزود:  بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ ارتباط بسیار گسترده‌ای را با شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی برقرار کرد به شکلی که پای درد دل افراد موثر و تولید کنندگان این تجهیزات نشستند و مشکلات آنان را احصاء کردند؛ در این راستا راهکارهایی را در حوزه اقتصاد مقاومتی به مشورت گذاشتند و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمنیه کسب کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به برپایی همایش سه روزه دردی ماه سال گذشته به منظور تجلیل از مدیران جهادی در حوزه سلامت توسط بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ تصریح کرد: در این همایش از شرکت‌های برتر در حوزه سلامت تجلیل و مشکلات آنان شنیده شد، که با تاکید مقام معظم رهبری این کار با قوت ادامه پیدا خواهد کرد و با توجه به شعار امسال که «اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل» است تلاش می‌کنیم که کارهای عملیاتی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه درمانی بحث بهداشت و درمان جبهه مقاومت مطرح بود که کار گسترده ای در این زمینه انجام شد و هر کجا نیاز به پوشش بهداشتی جبهه مقاومت وجود داشت نیروهای ما با قدرت این کار را انجام دادند که در حال حاضر نیز انجام می‌شود.

رئیس زاده تاکید کرد: در سال 94 پوشش بهداشتی جبهه مقاومت، سازماندهی و به شکل گسترده پیگیری شد به شکلی که مشارکت اساتید و متخصصان بسیج جامعه پزشکی پرشور، با رغبت و داوطلبانه بود.

وی افزود: برگزاری کنگره سلامت در حوادث و بلایا را به شکل تخصصی و کاملا کیفی با حضور گروه‌های هدف دانشگاهی در سال گذشته برگزار کردیم؛ همچنین تغییر روال کنگره به سمت مخاطبان و مجریان تخصصی کار خوبی بود که امسال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه در داخل کشور توانستیم کارهای جهادی بهداشتی و درمانی را به سمت موضوع بهداشت سوق دهیم، گفت: تلاش کردیم مقداری از جنبه درمانی خدمات در بیمارستان صحرایی و تیم‌های اعزامی فاصله بگیریم، میزان این نوع خدمات را کمتر کنیم و بیشتر به سمت پیشگیری حرکت کنیم البته کارمان تازه شروع شده است و امسال این موضوع را با قوت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره تحقق شعار«اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» که توسط مقام معظم رهبری برای سال 95 مطرح شده است، گفت:  به منظور تحقق این شعار اصل اساسی این است که دولت عزم خود را به این منظور جزم کند؛ یعنی یک اراده ملی در سطح وزارتخانه‌ها برای اقدام در این زمینه وجود داشته باشد، که متاسفانه در این زمینه دچار نقص هستیم.

وی افزود: ممکن است مسئولان در مقام حرف تحقق اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند اما اینکه ستاد قوی، منسجم و نافذ که دارای اختیارات کافی باشد و با قدرت به انجام این کار بپردازد در حال حاضر در کشور وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت کشور کار راحتی نیست اما هنوز در این باره حرکت جدی نیز آغاز نشده است و اینکه مقام معظم رهبری کلمه اقدام و عمل را مطرح کردند به این دلیل است تا از حرف، شعار، وعده و آرزوهای قلبی به سطح عمل برسیم.

رئیس زاده با بیان اینکه باید ستاد منسجم، معتقد و دارای اختیارات کافی در وزارت بهداشت زیر نظر مستقیم این وزارت شکل بگیرد و همه دستگاه‌ها، معاونت‌ها و دانشگاه‌ها ملزم به همکاری با آن باشند، گفت: حتی دراین باره شاید لازم باشد تا یک حکم نافذ توسط ریاست جمهوری به این ستاد داده شود تا ارگان‌های دیگر مانند تامین اجتماعی، بهزیستی، هلال احمر و بهزیستی ملزم به پیگیری کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما از دستگاه‌های اجرایی مطالبات جدی داریم که در حوزه اقدام و عمل وارد شوند به این دلیل که شعار و جلسات بی حاصل جواب سخنان مقام معظم رهبری نیست و بسیج جامعه پزشکی حتماً این موضوع را پیگیری می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: