کد خبر: ۱۰۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 04
شفا آنلاین>جامعه پزشکی> سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که در جلسه امروز در مورد راهکارهای تامین کسری بودجه 8000 میلیارد تومانی بیمه سلامت بحث بررسی صورت گرفت.

به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین قربانی در تشریح جلسه کمیسیون بهداشت و درمان گفت: این جلسه با حضور مدیر کل بیمه سلامت، معاونان وزارت بهداشت، مسئولانی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مرکز پژوهش‌ها مطرح شد که در راستای بحث روز گذشته موضوع تامین منابع بیمه سلامت در بودجه 95 مورد بحث قرار گرفت.

به گفته وی بیمه سلامت حدود 8000 میلیارد تومان کاهش بودجه دارد که این موضوع باعث ایجاد چالش‌هایی می‌شود. ما به دنبال تامین منابع بیمه سلامت در بودجه 95 هستیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه در حوزه مربوط به بیمه وزارت بهداشت و تامین اجتماعی و راهکارهای چگونگی رفع مشکلات آن در برنامه ششم را از دیگر موارد مطروحه در این جلسه عنوان و اظهار کرد : با توجه به وجود مشکلاتی در برنامه پنجم در تلاشیم این مشکلات در برنامه ششم رفع شود.

قربانی با بیان اینکه موضوع اختصاص یک درصد از درآمدهای حاصل از ارزش افزوده به حوزه بهداشت در این کمیسیون مطرح شد : دولت در سال گذشته از میزان درآمد 5000 میلیارد تومانی از محل های درآمدهای حاصل از ارزش افزوده هزار میلیارد تومان را در جای دیگری مصرف کرد که این موضوع مشکلاتی را در حوزه بهداشت و درمان به وجود آورد. کمیسیون به دنبال این است که از سرجمع منابع در اختیار این کمیسیون این کسری در سال 95 جبران شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: