کد خبر: ۱۰۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 02
شفا آنلاین>سلامت> رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش وابستگی کشور به داروهای وارداتی از نظر مصرف دارو در سال 94 خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند افزود: افزایش هزینه های دارویی کشور هم در سال گذشته کمتر از افزایش تورم بود و این موضوع نشان دهنده این مطلب است که مصرف دارو در کشور سیر نزولی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش هزینه داروهای وارداتی، داروهای تولید داخل نیز افزایش هزینه قابل توجهی نداشته است و از سوی دیگر شاهد کاهش وابستگی به واردات دارو بوده ایم.
به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، سهم داروهای وارداتی برای اولین بار از سه درصد کل بازار دارویی کشور به حدود 2 درصد رسیده است که این، خود یک رکورد به شمار می آید.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: همچنین از نظر ارزی، تثبیت میزان واردات صورت پذیرفته یعنی دیگر افزایش ارزبری نداشته ایم و این دستاوردها در شرایطی بوده که کمبود های دارویی کشور نیز به خوبی مدیریت شده است.
دیناروند تصریح کرد: البته هیچگاه ادعا نکرده ایم هرگز کمبود دارویی نداشتیم و ادعا هم نمی کنیم آن را به صفر خواهیم رساند؛ اما امیدواریم وضعیت در سال 95 بهتر شود و بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که از معطلی و نگرانی مردم و جامعه پزشکی کاسته شود.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در سال 95 کمبودهای دارویی بگونه ای مدیریت خواهد شد که هم جامعه پزشکی و هم مردم به دارو های جایگزین دسترسی داشته باشند و درمان کسی معطل نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: