کد خبر: ۱۰۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 29
محققان ژاپنی ساختند
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>محققان ژاپنی حسگری ساختند که می‌تواند ویروس‌های عفونی را تنها در ۵ دقیقه شناسایی کند.
به گزارش شفاآنلاین : شرکت «توشیبا» ژاپن با همکاری دانشگاه «اوزاکا» حسگری را ساختند که می‌تواند ویروس‌های عفونی را فقط در 5 دقیقه شناسایی کند.

طبق این گزارش تشخیص سریعتر نه تنها به جلوگیری از توسعه علائم شدید با درمان به موقع کمک خواهد کرد بلکه همچنین به کاهش احتمال سرایت نیز کمک می‌کند.

حسگر جدید، اشکال مختلف ویروس را در چند دقیقه شناسایی می‌کند که در مقایسه، روش‌های موجود از تکثیر ژن استفاده می‌کنند که به حدود هشت ساعت زمان نیاز دارند.

شرکت «توشیبا» و دانشگاه «اوزاکا»که اکنون در حال مذاکره برای فروش شاخه تجهیزات پزشکی خود موسوم به سیستم‌های پزشکی توشیبا است، قصد دارند یک دستگاه تشخیصی را بر اساس این فناوری جدید تا سال 2020 راه‌اندازی کند.

بر اساس این گزارش شرکت توشیبا اعلام کرده که این تراشه را به عنوان هسته دستگاه مذکور خواهد ساخت.

در حال حاضر توشیبا و دانشگاه اوزاکا در حال کار برای تجاری سازی سیستم تا سال 2017 هستند که در قالب یک کیت با قیمت 9 دلار خواهد بود.

در این راستا شرکت‌های ژاپنی دیگر همچون «کونیکا»(Konica Minolta) نیز در حال ساخت فناوری‌های تشخیصی کاربردی هستند که با همکاری موسسه علوم پزشکی شهر توکیو یک سیستم برای شناسایی ویروس آنفلوآنزا ساختند که در آن، فناوری مورد استفاده آزمایش سریع بارداری را تغییر داده است.

این سیستم که از یک تراشه با عملکرد بالا با رنگدانه فلورسنت استفاده می‌کند، می‌تواند برای شناسایی بیماری‌های انتقالی با پشه مانند زیکا و تب دانگ مورد استفاده قرار بگیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: