کد خبر: ۱۰۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 25
شفا آنلاین>سلامت>رژیم غذایی مناسب و بدون چربی در کنار فعالیت ورزشی نقش به‌سزایی در کاهش کلسترول دارد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رحمانی متخصص تغذیه گفت: مهمترین علتی که سبب افزایش کلسترول خون می‌شود، رژیم غذایی ناصحیح است البته یکسری علل ثانویه هم نظیر بیماری‌های هیپوتیروئیدی، چاقی و سنگ کیسه‌ی صفرا از عوامل ثانویه افزایش کلسترول محسوب می‌شوند که برای کاهش کلسترول ابتدا باید علت ثانویه را درمان کرد.

وی ادامه داد: سن افراد بی‌ارتباط با افزایش کلسترول نمی‌باشد، به صورتی که در آقایان از 45 سالگی و در خانم‌ها از 55 سالگی، بیشتر افراد مستعد این بیماری می‌شوند، همچنین افزایش فشارخون به عنوان زنگ خطر افزایش چربی خون تلقی می‌شود. از دیگر عوامل افزاینده کلسترول، کشیدن سیگار، سابقه‌ی خانوادگی و بیماری‌های قلبی است.

رحمانی اظهار داشت: برای کاهش کلسترول ابتدا افراد باید به صورت روزانه 2 لیوان شیر با یک درصد چربی، 100 گرم گوشت بدون چربی، یک واحد ماست و پنیر کم چرب و از انواع روغن‌ها کمتر از 4 قاشق بهره ببرند، در صورتی که این مرحله تأثیرات لازم را نداشته باشد باید محدودیت‌های بیشتری برای مصرف چربی قائل شویم.

وی افزود: افرادی که محدودیت بیشتری در مصرف چربی دارند باید روزانه یک لیوان شیر بدون چربی، 60 گرم گوشت بدون چربی، 30 گرم پنیر کم‌چرب و یک واحد ماست بدون چربی، انواع روغن‌ها کمتر از 3 قاشق مرباخوری و نیز از غذاهای سرخ شده در روغن استفاده نشود.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از غلات کامل، 3 واحد میوه و 5 واحد سبزی، پروتئین‌های کم چربی، حبوبات، ماهی چرب‌ در کنار فعالیت ورزشی روزانه به تنظیم کلسترول خون کمک زیادی می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: