کد خبر: ۱۰۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 26
شفاآنلاین:تغذیه>میوه ها برای تقویت و محکم کردن پوست مفید بوده و از شلی و افتادگی آن جلوگیری می‌ کنند.

به گزارش شفاآنلاین : احتمالاً تصور می کنید که داشتن پوستی قوی و محکم فقط در سایه ی استفاده از کرم ‌های گرانقیمت و صرف هزینه های بالا امکان پذیر است. اما ما به شما می گوییم که با روش ‌های بهتری می‌ توانید به این هدف برسید. البته که نمی شود با صرف خوردن میوه انتظار معجزه داشت. باید رژیم غذایی سالمی دنبال کنید و مصرف مواد غذایی حاوی کلاژن و مواد مغذی مورد نیاز را در الویت قرار دهید. برای مقابله با شلی پوست لازم است ابتدا به تغذیه تان اهمیت بدهید و در گام بعدی به سراغ کرم ‌های مناسب بروید. در این مطلب شما را با بهترین میوه های تقویت و محکم کننده ی پوست بیشتر آشنا می کنیم.
قدرت ویتامین C در پرتقال
بدون شک پرتقال یکی از میوه های سرشار از ویتامین C است که برای تقویت و محکم شدن پوست غوغا می ‌کند. شما می توانید این میوه را صبح ها و با یک لیوان آب حاوی لیموترش میل کنید تا روند پاکسازی ارگان های بدن تان بهتر پیش برود و باک ویتامین و آنتی اکسیدان بدن تان پر شود. ویتامین C موجود در پرتقال و لیموترش یک ترکیب ضدپیری فوق العاده محسوب می شود. به کمک این ویتامین بدن شما قادر خواهد بود که آهن و کلسیم موجود در مواد غذایی را بهتر جذب کند. تنها مشکل این ویتامین، محلول در آب بودن آن است. به این معنی که از طریق ادرار دفع می ‌شود و ما باید به طور مرتب این ویتامین را جذب کنیم. علاوه بر این ویتامینC یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که از DNA و سلول‌ های شما مراقبت کرده و اثرات منفی رادیکال های آزاد را خنثی می کند. رادیکال های آزاد جزو عوامل اصلی بروز چین و چروک روی پوست، پیری زودهنگام سلول‌ ها و عدم تولید درست کلاژن هستند.

با خوردن این میوه ها پوست محکم و سفتی داشته باشید

مصرف همزمان پرتقال و استفاده از ماسک آن باعث تمیزی، تقویت و سفتی پوست می ‌شود.

روش مصرف
پرتقال را با عسل میل کنید. توصیه می کنیم روزتان را با نوشیدن آب ولرم مخلوط شده با آب لیموترش آغاز کنید و سپس روند پاکسازی بدن را با خوردن یک عدد پرتقال و کمی عسل (در وعده ی صبحانه) ادامه دهید.

ماسکی برای تأثیر بیشتر
علاوه بر مصرف پرتقال یک ماسک تقویت کننده ی پوست نیز با پرتقال تهیه کنید. برای این کار به ۳ عدد پرتقال و ۱ لیتر آب نیاز دارید. پرتقال ها را پوست بگیرید و پوست را نگه دارید. حتماً از پرتقال های ارگانیک استفاده کنید و یا با محلول سرکه و آب، آن‌ ها را به خوبی و با دقت شستشو دهید. سپس پوست‌ ها را در یک لیتر آب و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس تونیک خانگی تان را صاف کرده و داخل یک ظرف شیشه ای در یخچال قرار دهید. می توانید روزانه سه مرتبه از این تونیک طبیعی را به پوست بزنید. البته در صورت مشاهده ی هرگونه واکنش غیرعادی پوست مانند قرمزی یا خارش و التهاب از مصرف آن خودداری کنید. مصرف همزمان پرتقال و استفاده ی آن به صورت ماسک باعث تمیزی، تقویت و سفتی پوست می ‌شود. علاوه بر صورت می‌ توانید از این محلول تونیک برای گردن، روی شکم و غیره نیز استفاده کنید.

اسید استیل سالیسیلیک انگور، گیلاس آووکادو و نارنگی
اگر عادت دارید که همیشه از این میوه های حاوی اسید استیل سالیسیلیک مصرف کنید بدون شک خودتان شاهد بهبود وضعیت پوستتان و افزایش استحکام آن شده اید. شما می توانید از این میوه ها میل کرده و همچنین از آن‌ ها ماسک های خانگی تهیه و روی پوست بگذارید. توصیه می کنیم به طور متعادل آووکادو و همچنین انگور قرمز، گیلاس و نارنگی را در برنامه ی غذایی خود داشته باشید. روی انگور قرمز تأکید بیشتری داریم چون میزان تانین آن زیاد بود و خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد.

تقویت و محکم کردن پوست

هندوانه و توت فرنگی جزو تونیک های طبیعی پوست محسوب می شوند.

روش مصرف این میوه ها
برای صبحانه انگور قرمز میل کنید. دانه ها را حتماً بجویید. از هر فرصتی برای خوردن گیلاس استفاده کنید. ۱۰ عدد گیلاس در روز کافی خواهد بود. در فصل گیلاس آن را بعد از صبحانه میل کنید. البته از آلبالو نیز نباید غافل شد. این میوه ها برای تسکین دردهای ناشی از آرتریت نیز مفید هستند. یک عدد نارنگی و یا آب آن برای بعد از ظهر فوق العاده است. آووکادو نیز برای پوست بسیار مفید است. اما از آنجایی که یک میوه ی پرکالری محسوب می شود نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. خوردن روزانه نصف آووکادو برای تقویت و پیشگیری از شل شدن آن کافی است. شما می توانید با آووکادو ماسک سفت کننده ی پوست تهیه کنید. کافی است گوشت آن را له کرده و روی پوست تمیز بگذارید.

توت فرنگی و هندوانه برای تقویت کلاژن
کلاژن پروتئینی است که در محصولات غذایی حیوانی یافت می شود. مواد غذایی دیگری نیز هستند که به تولید طبیعی و سنتز آن کمک می کنند. شما می توانید برای جذب کلاژن بیشتر، گوشت گاو، ماهی یا دسر با ژلاتین مصرف کنید. همچنین می توانید به دو میوه ی مفید که سرشار از میزان زیادی آب، ویتامین و آنتی ‌اکسیدان ‌ها هستند اعتماد کنید. این میوه ها به افزایش کلاژن سازی کمک کرده و پوست را محکم می کنند. هندوانه و توت فرنگی جزو تونیک های طبیعی پوست محسوب می شوند.

روش مصرف
از آغاز فصل توت فرنگی و هندوانه تا آخر آن هر روز از این میوه ها مصرف کنید. حتماً از توت فرنگی های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید. می توانید از این میوه ها اسموتی های خانگی نیز تهیه کنید. هندوانه و توت فرنگی به کلاژن سازی کمک کرده و به دلیل آبدار بودن باعث رطوبت دهی به پوست می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: