کد خبر: ۱۰۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 25
شفا آنلاین>سیاسی> رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان دقایقی پیش برای انجام سفری دو روزه و امضای اسناد مختلف همکاری میان دو کشور، عازم اسلام آباد شد.
به گزارش شفا آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بدرقه رسمی علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد اسلام آباد ترک کرد.
این سفر در پاسخ به سفر سال گذشته نواز شریف نخست پاکستان به تهران، انجام می شود.
توسعه روابط دو جانبه بین دو کشور همسایه، به ویژه بررسی گسترش همکاری های اقتصادی در فضای پسابرجام از مهمترین محورهای سفر دکتر روحانی به اسلام آباد است.
تبادل نظر در خصوص مسایل مهم منطقه ای و بین المللی؛ و همچنین رایزنی در باره اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی با هدف وحدت هر چه بیشتر جهان اسلام بخش دیگری از مذاکرات سران دو کشور را به خود اختصاص خواهد داد.
امضای چندین سند، از جمله سند راهبردی همکاری تجاری 5 ساله دو کشور و نیز اسنادی در حوزه های اقتصادی، علمی و فرهنگی، رسانه ای و بهداشتی و پزشکی در حضور سران دو کشور انجام خواهد شد.
جمعی از وزرا و مقامات از جمله وزرای امور خارجه، نفت، صنعت، کشور، نیرو و بهداشت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، استاندار سیستان و بلوچستان و همچنین 'حسین فریدون' دستیار ویژه رئیس جمهوری، روحانی را در این سفر همراهی می کنند و اتاق های بازرگانی دو کشور نیز طی این سفر و در یک همایش مشترک، راهکارهای توسعه همکاری بخش های خصوصی را بررسی و قراردادهایی نیز امضاء می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: