کد خبر: ۱۰۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 25
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص قلب به بیمارانی قلبی که قصد سفر درایام نوروز دارند، توصیه کرد در طول راه هر چند ساعت یک بار از ماشین پیاده شوند و برای جلوگیری از لخته شدن خون در اندام‌های تحتانی قدم بزنند.
به گزارش شفا آنلاین،سعید علی پور ، در خصوص نکات ضروری که بیماران قلبی در طول سفر باید رعایت کنند گفت: بیماران قلبی که به تازگی دچار حمله قلبی شده‌اند، دو تا سه هفته بعد از آن نباید رانندگی کنند. بعد از این مدت نیز تنها با اجازه پزشک معالج می‌توانند پشت فرمان بنشینند. معمولا یک هفته تا 10 روز بعد از حمله قلبی نیز سفر توصیه نمی‌شود.

وی افزود: اگر طول سفر بیشتر از سه تا چهار ساعت است، توصیه می‌شود بیماران هر سه تا چهار ساعت یک بار پیاده شوند و به مدت 5 تا 10 دقیقه قدم بزنند. این کار احتمال لخته شدن خون در اندام‌های تحتانی و آمبولی ریه را کاهش می‌دهد. اگر با هواپیما نیز سفر می‌کنند بهتر است هرازچندگاهی داخل آن قدم بزنند.

به گزارش ایسنا، این متخصص قلب به بیماران قلبی توصیه کرد: حتما داروهای مصرفی و مدارک پزشکی مثل آنژیوگرافی خود را در سفر به همراه ببرند. همچنین در طول سفر ممکن است عادات غذایی فرد نیز تغییر کند و فشار خون بیمار بالا رود. درنتیجه باید مراقب رژیم غذایی خود در سفر باشند و از مصرف غذاهای شور و آماده پرهیز کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: