کد خبر: ۱۰۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 24
متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص زنان و زایمان به زنان ودختران هشدار داد: برای جلوگیری از انتقال بیماری های زنانگی و مقاربتی؛ در مسافرت های نوروزی تا حد امکان از سرویس های بهداشتی بین راهی استفاده نکنند.
دکتر شهره بهروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: به طور معمول خانم ها به دنبال مسافرت های طولانی و تعطیلات در پی ابتلا به عفونت های باکتریال و قارچی به متخصصین زنان مراجعه می کنند.

وی تأکید کرد: حال آن که ما برای پیشگیری از این مشکل توصیه می کنیم خانم ها حین مسافرت ترجیحأ از سرویس های بهداشتی بین راهی استفاده نکنند؛ اما در صورت اضطرار از شیلنگ و آفتابه آنجا استفاده نکنند چراکه به طور عمده ناقل میکروب ها هستند.

متخصص زنان و زایمان ادامه داد: به همراه داشتن دستمال کاغذی، محلول شستشوی دست، پد روزانه و آفتابه شخصی نیزبرای خانم ها بسیار ضروری است زیرا با رعایت این نکات از بروز عفونت جلوگیری می شود.

وی بیان کرد: این در حالیست که شیلنگ و سر آفتابه سرویس های بهداشتی بین راهی می تواند موجب انتقال بیماری های زنانگی و مقاربتی شود.


به گفته وی یکی دیگر از عللی که خانم ها در پی مسافرت دچار بیماری می شوند استفاده از لباس های زیر و شلوارهای تنگ و تعریق به مدت طولانی است که عفونت هم دراین شرایط به راحتی سرایت می کند.

وی توصیه کرد: بنابراین استفاده از لباس های زیر نخی خیلی بهتر است و خانم های مستعد عفونت به محض رسیدن به مقصد در صورت داشتن احساس سوزش و خارش بهتر است از پماد  حساسیت که از قبل توسط پزشک تجویز شده استفاده نمایند.

بهروزی تصریح کرد: به طور کلی در شمال یا نواحی شرجی شیوع عفونت های قارچی بیشتر می شود، این امر در خانم هایی که در دریای آلوده شنا و یا از سرویس بهداشتی های نامناسب استفاده می کنن بیشتر دیده می شود. حال آن که با رعایت موارد مذکور شیوع بالای بیماری ها دیده نمی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: