کد خبر: ۱۰۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 24
شفاآنلاین :سیاسی>رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موفقیت هسته ای کشور و اقناع قدرت های جهانی را پیروزی واقعی مردم ایران دانست و گفت: دولت یازدهم با تمام حرف های غیرمنطقی، صبورانه در مسیر رسیدن به حق مردم ایستادگی کرد.
more...

به گزارش شفاآنلاین به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت­ الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر چهارشنبه در دیدار کارآفرینان، صاحبان صنایع، سرمایه گذاران و فعالان فرهنگی و اقتصادی جزیره کیش، گفت: براساس اصلاح قانون اساسی و بعدها اصلاح اصل 44، تقویت بخش خصوصی از برنامه های نظام است و کیش می تواند بهترین نمونه برای فعالیت های بخش خصوصی و مردم باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به تقاضای چندتن از حاضران در جلسه که از وی برای حل مشکلات کمک خواستند و انتظار داشتند، گفت: به عنوان رئیس مجمع که وظایف خاص و مصرحی در قانون اساسی دارد، نمی توانم دخالت کنم اما چون دلم می سوزد و می دانم چقدر برای کشور و جزیره زحمت کشیدید، هرجا بتوانم کمک می کنم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از چرایی و چگونگی ضدیت با بخش خصوصی در اوایل انقلاب، گفت: برخی از مسئولان تحت تاثیر ادبیات مارکسیستی همه چیز را دولتی می خواستند و حتی چند مدرسه غیر دولتی از رژیم سابق را دولتی کردند.
وی با تشریح فراز و فرود اصل 44 و صدر و ذیل آن و همچنین دستور مقام معظم رهبری برای تفسیر مناسب آن گفت: مجمع سیاست های تقویت بخش خصوصی را تدوین کرد و رهبری نیز تایید و ابلاغ کردند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برنامه های دولت حسن روحانی برای تقویت بخش خصوصی، گفت: اصلا دنیا برای رهایی از رنج بروکراسی اداری به سوی تقویت بخش خصوصی و تاسیس مناطق آزاد رفته و دولت یازدهم هم روانی کارها در مسایل اقتصادی را با کم کردن احتمال مفسده دنبال می کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقایسه اوضاع امروز جزیره کیش با بنادر کشورهای اطراف، گفت: هدف اصلی ما یک منطقه آزاد واقعی در دو جزیره کیش و قشم بود و می دانستیم امنیت آنها چقدر برای کشور مهم است و کارهای بخش خصوصی هم به نفع مردم و کشور است.
وی جزایر ایرانی را نگین های ارزشمند در خلیج فارس دانست و گفت: رئیس جمهوری هم از اهمیت این جزایر و هم از نقش آنها در پویایی اقتصاد خبر دارد و شما صاحبان سرمایه در جزیره کیش مطمئن باشید سیاست اصولی دولت حمایت از شماست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر علاقه مردم به انقلاب اسلامی گفت: در همه مقاطع، هر وقت انقلاب به مردم نیاز داشت، وارد صحنه شدند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، 8 سال دفاع مقدس را بهترین مثال برای حمایت های همه جانبه مردم از انقلاب دانست و گفت: در جنگی که شرق، غرب و ارتجاع پشت سر صدام بودند، مردم چنان کردند که پیروزی سیاسی در سازمان ملل مکمل پیروزی های نظامی در جبهه ها بود.
وی آگاهی مردم را بهترین سرمایه برای نظام توصیف کرد و گفت: در سال های اخیر که بعضی ها علیه دلسوزان واقعی مردم و نظام از هر تریبونی استفاده می کردند، آگاهی مردم به عنوان پایه اصلی تصمیم گیری کشور، مسیرها را برای حرکت کشور در راه رسیدن به رشد و توسعه هموار کردند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی تقویت بخش خصوصی را خواسته مردم دانست و گفت: مردم خودشان از سرمایه های اصلی کشور دفاع و حفاظت می کنند و مناطق آزاد یکی از سرمایه های کشور است.
وی موفقیت هسته ای کشور و اقناع قدرتهای جهانی را پیروزی واقعی مردم ایران دانست و گفت: دولت یازدهم با تمام حرف های غیرمنطقی، صبورانه در مسیر رسیدن به حق مردم ایستادگی کرد.
در آغاز این دیدار حجت الاسلام و المسلمین «رستگاری» با تبریک سال نو و همچنین پیروزی سیاسی و تاریخی مردم ایران در انتخابات هفتم اسفند، به سوابق علمی، فرهنگی و قرآنی آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و با بیان این مطلب که «دو کتاب تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن، گنجینه ارزشمندی برای شیعه و علمای ایران اسلامی هستند» به تفسیر و تبیین کلمه صبر پرداخت و گفت: زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی مخصوصا در سال های اخیر مصداق صبر الهی و پاداش آن است که هر کس در مسیر خداوند صبر کند، شهد شیرین پیروزی را می چشد.
در ادامه دیدار چند نفر در سه محور، اجرای کامل قانون مناطق آزاد، توجه و اعمال نظرات تشکل های بخش خصوصی برای الویت های توسعه، تقویت هر منطقه با انتخاب مدیران کارآمد، به بیان نظرات خویش پرداختند.
توجه بیشتر به مناطق آزاد، اجرای کامل قانون مناطق آزاد، تسری ندادن قوانین سرزمین اصلی در مناطق آزاد، ابهامات قانونی مربوط به مالیات در این جزیره، توقع روزآمد جامعه برای دخیل در تصمیم سازی، ایجاد انحراف در برنامه های سازمان مناطق آزاد در دولت سابق، عدم تغییر قوانین مناطق آزاد با تغییر دولت ها و عوامل پیشرفت کیش در گذشته از دیگر موضوعاتی بود که در سخنان میهمانان به آنان توجه شده بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: