کد خبر: ۱۰۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 23
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>محققان به کمک نانو ذرات طلا ابزاری ساختند که می‌توان از آن برای رسد ضربان قلب بیماران استفاده کرد همچنین این ابزار به علت نازکی روی پوست هم چون خالکوبی قرا می‌گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،محققان کره‌ای موفق به طراحی و ساخت ابزاری شدند که بسیار نازک و قابل پوشیدن است این ابزار می‌تواند بسیار نزدیک پوست قرار گیرد و همانند خالکوبی عمل کند که دلیل این امر نازک بودن بیش از حد آن است از سوی دیگر این حسگر علاوه بر انعطاف پذیری، قابل کشیدن بوده و مقاومت مکانیکی بالایی نیز دارد.
 
برای ساخت این ابزار از نانو ذرات طلا روی سطح غشا سیلیکونی استفاده شده است این قطعه می‌تواند اطلاعات بیشتری نسبت به حافظه‌های رایج در خود ذخیره کند.
 
نانو ذرات طلا می‌توانند عملکرد حافظه را بهبود داده و نسبت به حافظه‌های نانو لوله کربنی و فیلم‌های رسانا عملکرد بهتری داشته باشد.
 
این دستگاه می‌تواند توسط بیماران پوشیده و چند سال استفاده شود و از آن می‌توان برای جاهایی به یک ابزار زیست سازگار نیاز است، استفاده کرد این قطعه همانند یک دماسنج روی پوست قرار می‌گیرد و با اندام‌های داخلی ارتباط برقرار می‌کند.
 
می‌توان از این ابزار برای رصد ضربان قلب استفاده کرد این ابزار اطلاعات بیشتری نسبت به ادوات رایج ذخیره سازی می‌کند و برای بیمارانی که نیاز به نظارت دائمی دارند بسیار مناسب است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: