کد خبر: ۱۰۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 23
متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص گوش، حلق و بینی تأکید کرد: در مسافرت های نوروزی افراد برای جلوگیری از بروز عفونت های گوش خارجی و میانی ملزم به رعایت برخی نکات بهداشتی هستند.
دکتر مجید نصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: مسافران نوروزی در حین سفر باید به مسئله بهداشت گوش نیز دقت کافی داشته باشند؛ ضمن اینکه بدنبال شنا در آب دریا یا استخر آلوده، عفونت گوش خارجی و میانی ایجاد می شود.

وی توصیه کرد: برای جلوگیری از بروز عفونت گوش خارجی پس از اتمام شنا و یا استحمام افراد گوش خود را با دستمال کاغذی خشک کنند(نه این که لوله کرده و داخل کانال گوش وارد کنند) در عین حال لاله گوش را کمی جلو بکشند و برای 3 تا 4 دقیقه باد سشوار را از راه دور داخل گوش نگهدارند.


نصیری همچنین افزود: حال برای جلوگیری از بروز عفونت گوش میانی تا حد امکان نباید آب داخل بینی برود، زیرا موجب تحریک سینوس ها و هم موجب عفونت گوش میانی می شود.

وی در مورد آلرژی ها نیزبه افراد مبتلا توصیه کرد: افراد دچار سابقه آلرژی در فصل بهار؛ در صورتی که حتی مشکلی نداشتند برای پیشگیری داروهای ضد حساسیت را مصرف کنند تا دچار علائم حاد نشوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: