کد خبر: ۱۰۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 20
شفا آنلاین>سلامت>استفاده از روغن‌های طبیعی و املاح معدنی سبب تقویت ریشه مو و پرپشت شدن آن‌ها می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،تجزیه‌چی متخصص پوست و مو با اشاره به روش‌های پرپشت شدن مژه‌ها اظهار داشت: با یک رژیم غذایی سالم و استفاده از اسیدهای آمینه، پروتئین، مولتی ویتامین و املاح معدنی می‌توان مژه‌های پرپشت و بلندی داشت، همچنین افراد باید در برنامه غذایی خود، ویتامین D را جدی بگیرند، که این امر موجب می‌شود ریشه مژه‌ها مستحکم و قوی شود و از ریزش مژه‌ها جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: برای تقویت ریشه مژه افراد باید از ترکیبات روغن زیتون، روغن کرچک، روغن بادام زمینی و همچنین ویتامین E هر روز و به خصوص شب، هنگام خواب استفاده کنند.

وی ابراز داشت: ماساژ پلک‌ها سبب افزایش رشد مژه‌ها می‌شود و این علل سبب جریان بهتر خون به فولیکول‌های مژه‌ و تحریک رشد آن‌ها می‌شود و این کار از شکستگی و نازک شدن موها به طور قابل توجهی جلوگیری می‌کند.

تجزیه‌چی با بیان اینکه ترکیب روغن کرچک با آلوئه‌ورا سبب تقویت مژه‌ها می‌شود، ادامه داد: برای داشتن موهای ضخیم و پرپشت از مصرف اسید اولئیک غافل نشوید.

وی در خصوص عوامل رشد مژه‌ها، تصریح کرد: داشتن ریشه قوی و همچنین پرپشت بودن آنها تا حد زیادی به فاکتورهایی نظیر ژنتیک، سن، کمبودهای تغذیه‌ای، عفونت‌های چشمی و دست زدن به چشم بستگی دارد.

تجزیه‌چی در پایان گفت: استفاده از پوست لیموترش به دلیل غنی بودن از ویتامین‌های B و C و اسید فولیک، رشد مژه‌ها را تسریع می‌بخشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: