کد خبر: ۱۰۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016March 20
شفاآنلاین:طب سنتی>نمک‌ها موجب بهبودي ناراحتي‌هاي شايع مانند نيش حشرات، جوش‌هاي سطحي و پينه پاها مي‌شوند و در درمان بيماري‌هاي پوستي جدي‌تر نظير جراحات ورزشي، آسيب‌هاي پوستي پاي ورزشکاران، اگزما و ترميم پوست آسيب ديده تاثير مي‌گذارند.
به گزارش شفاآنلاین : ابتدا مروري بر فوايد نمک دريا مي کنم تا ببينيم جاي جوش را چگونه با اين نمک از بين ببريم و منافذ پوستي را چطور تميز و پاک کنيم سپس توضيح مي دهيم چگونه با نمک دريا از پوستمان مراقبت کنيم و در انتها لايه برداري با نمک دريا را بطور خلاصه بيان مي کنيم نمک حمام براى پاکيزگي پوست، رفع عرق و دفع مواد سمي‌از بدن کمک مي‌کند، در برطرف شدن خشکي پوست، نرمي‌و ارتجاع آن موثر است.

درمان جاي جوش‌ و منافذ باز با نمک دريا
نمک‌ها موجب بهبودي ناراحتي‌هاي شايع مانند نيش حشرات، جوش‌هاي سطحي و پينه پاها مي‌شوند و در درمان بيماري‌هاي پوستي جدي‌تر نظير جراحات ورزشي، آسيب‌هاي پوستي پاي ورزشکاران، اگزما و ترميم پوست آسيب ديده تاثير مي‌گذارند.
نمک‌هاي با کيفيت، براى جوش و جاي جوش‌ها و منافذ باز را نيز از بين مي‌برند.

پاک کردن منافذ پوستي
نمک دريايي روش مناسبي براي پاک کردن منافذ پوست است. نمک دريايي حاوي کلسيم بالايي است که براي پاک کردن منافذ مسدود پوست بسيار مفيد فايده است. مخلوط غليظي از آب، روغن يا لوسيون و نمک دريايي به صورتتان بماليد و بگذاريد پنج دقيقه بماند تا از شر منافذ مسدود پوستتان راحت شويد.

همچنين استفاده ي منظم از آن در درمان و جلوگيري از آکنه هم موثر است. مي‌توانيد از اين مخلوط براي درمان نقطه اي، روي آکنه‌ها و جوش‌ها و خشک کردنشان استفاده کنيد.

فوايد نمک دريا

نمک دريا داراي مواد معدني و عناصر طبيعي و مفيدي است که در سلول‌هاي پوستي يافت مي‌شوند. اين باعث مي‌شود که اين نمک، ماده طبيعي عالي براي مصارف درماني و محصولات زيبايي باشد.

مراقبت از پوست
مواد معدني موجود در نمک دريا داراي خاصيت جوان کنندگي پوست است که از ديرباز شناخته شده است. آبتني در آب‌هاي شور مانند آب درياچه اروميه يا حمام با آب حاوي نمک اين درياچه، به حفظ رطوبت و جواني پوست کمک مي‌کند.
حمام با اين نمک به بهبود عملکرد دفاعي پوست هم کمک مي‌کند و زبري و تورم سطح پوست را برطرف مي‌سازد.
مطالعات نشان داده اند که اثر ضدالتهابي نمک دريا به وجود منيزيم بالا در آن مربوط مي‌شود. نمک دريا باعث خروج سموم از منافذ پوست و بهبود جريان خون مي‌شود و به اين ترتيب، به سم زدايي بدن کمک مي‌کند.

آکنه

نمک دريا حاوي گوگرد است که به پاک کردن پوست و درمان مشکلات پوستي همچون آماس پوست و اسکار آکنه کمک مي‌کند.

لايه بردار

در حال حاضر نمک دريايي يکي از بهترين محصولات لايه بردار موجود است، نه تنها به خاطر طبيعي بودنش، بلکه به خاطر کارايي بهترش نسبت به ساير محصولات. نمک دريايي لبه‌هاي تيز و خشن ندارد، و به اندازه ي کافي نرم هست که بتوانيد در بيشتر نقاط بدنتان از آن استفاده کنيد.
نمک دريايي مي‌تواند به تنهايي مورد استفاده قرار بگيرد، و در ترکيبات بسياري از محصولات زيبايي نيز يافت مي‌شود. ترکيب آن با مقدار کمي‌لوسيون يا روغن، لايه بردار بسيار خوبي براي از بين بردن سلول‌هاي مرده ي سطح پوست خواهد بود. در نتيجه ي استفاده از آن، پوستي نو، نرم، شاداب و بدون خشکي و زبري خواهيد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: