کد خبر: ۱۰۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 15
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ والدین نقش اساسی در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال دارند و باید در شب چهارشنبه آخر سال برای داشتن تفریحات سالم فرزندان خود را همراهی کنند.

به گزارش شفا آنلاین : حسن ضیاءالدینی با ارائه توصیه‌های ایمنی به دانش‌آموزان برای سپری کردن چهارشنبه پایان سال اظهار داشت:‌ آموزش‌وپرورش با توجه اینکه رسالت فرهنگ سازی در رابطه با مسائل ایمنی را دارد هر سال بخشنامه‌ای را به منظور ترویج فرهنگ ایمنی و کاهش حوادث چهارشنبه آخرسال به مدارس ارسال می‌کند.

وی افزود:‌ کارگروه سلامت و ایمنی به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال با حضور نمایندگان هلال احمر، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی در استان‌ها تشکیل شده و توصیه‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه کرده‌اند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اطلاع رسانی پیام‌های مرتبط با چهارشنبه آخرسال و آسیب‌هایی که به دانش‌آموزان می‌زند با دعوت از کارشناسان آتش نشانی و هلال احمر در مراسم صبحگاه مدارس به دانش‌آموزان ارائه شد،‌گفت:‌ والدین نقش اساسی در پیشگیری ازحوادث چهارشنبه آخر سال دارند و باید فرزندان خود را توجیه و خطرات احتمالی را به آنها گوشزد کنند.

ضیاءالدینی ادامه داد:‌ در سال‌های گذشته آسیب‌های متعددی را در چهارشنبه آخرسال شاهد بودیم بنابراین تأکید عمده آموزش‌ها بر بحث پیشگیری از حوادث و افزایش ایمنی است همچنین نمایشگاهی از مشکلات و خسارات جانی به نوجوانان و جوانان مانند سوختگی و نابینایی در چهارشنبه آخر سال با نمایش تصاویر مختلف در مدارس برگزار شده است.

وی عنوان کرد:‌ نیروی انتظامی نیز سی‌دی را تهیه کرده و در مدارس توزیع کرده‌ایم که حاوی آموزش‌های ایمنی به دانش‌آموزان است.سوختگی، نابینایی، لطمه به شنوایی، ناراحتی روحی و تنفسی از جمله عوارض استفاده از مواد محترقه برای دانش‌آموزان است.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: