کد خبر: ۱۰۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 15
پاسخ سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جمعی از پزشکان متخصص و کارشناسان افتخاری شفا آنلاین به متدوال ترین سوالات مطرح شده از سوی کاربران نیز پاسخ دادند.
به گزارش شفا آنلاین؛ پاسخ سوالات مربوط به زنان توسط دکتر شهره بهروزی- متخصص زنان و زایمان- ارائه شده است:

سوال:


بنده 29 سال سن دارم و از حدود 20 یا 21 سالگی متاسفانه عادت ماهانه ام متوقف شد و مراجعات مکرر به پزشکان فایده نداشت بهترین تشخیص که درست هم بود کم کاری هیپوفیز بود اما با توجه به اینکه من قبلا مشکلی نداشتم ریشه یابی نشد بعد مدت طولانی علت هموکروماتوزیس و عوارض آن تشخیص داده شد من مدت طولانی قرص های ال دی استفاده می کردم که دچار کم کاری تخمدان نشوم که بعد یک توده هم در کبدم مشاهده شد که نمی دونم همانژیومه یا آدنوم اما در دو بار بیوپسی انجام شده اعلام شد خوش خیم است دکتر محترم از آنجایی که این مسئله باعث نگرانی من برای بارداری در اینده و همچنین تحلیل کار رفتن غدد جنسی و کوچک شدن سینه ها و تغییرات بدنی شده ضمن اینکه استفاده از قرص های ال دی باعث درد و دل پیچه در همان قسمت توده کبدی ام می شود و غیر قابل تحمل است لطفا مرا راهنمایی بفرمایید کمبود هورمونی را آیا می توان به گونه ای غیر از استفاده از قرص ها جبران کرد ضمن اینکه از داروی دسفرال برای دفع بار اضافی آهن رسوب کرده در کبد هم استفاده می کنم.

پاسخ: شما به علت همانژیوم کبد نباید از قرص های ال دی استفاده کنید، برای نگه داشتن بافت تخمدان و حفظ باروری باید به مراکز نازایی مراجعه کنید.

سوال:

سه سال هست كه نامزد هستم ، مدتي پيش با همسرم نزديكي سطحي داشتيم ، ولي خون نيامد ، به دكتر مراجعه كردم ، گفتند پرده ام از نوع حلقوي است و مقداري باز شده است ، حال همسر من مشكوك هستند كه ايا قبل از ايشان رابطه داشته ام ؟! با توجه به اينكه دكتر به هيچ عنوان ذكر نكردند باز شدن پرده به دليل رابطه قديمي بوده ، و حتي گفتند ك دچار عفونت واژن هم شده ام ! ايا همين براي اثبات اينكه در گذشته رابطه نداشته ام كافي نيست ؟!

پاسخ: بهتر است به یک پزشک معتمد یا پزشکی قانونی مراجعه کنید تا با استفاده از امکانات تشخیصی زمان رابطه جنسی را معین کنند.

سوال:

من 19 سالمه و مجردم یک سوال داشتم من مشکل پلی کیستیک پیدا کردم و دکتر به من قرص یاسمین داده مشکل من اینجاست که الان 16 روزه پریود هستم و نمیدونم چی کار کنم لطفا کمکم کنید ایا دارویی هست که قطع کنه.

پاسخ: شما به علت تنبلی تخمدان دچار پریودهای نامنظم هستید بنابراین بهتر است مورد تست درمان هورمونی قرار گرفته و آزمایشات هورمونی انجام دهید، زیرا ممکن است دچار پرولاکتین بالا و یا کم کاری تیروئید باشید.

سوال:

من 1 سال پیش سرماخوردم و 1 ماه گذشت و سرفه های من خوب نشد.من و فرستادن کلینیک اسم و الرژی و بعد از دیدن نوار ریه و عکس من گفتن شما اسم داری در حالی که من هیچ علائمی قبلش نداشتم.نه سرفه.نه خس خس.اتکلان میزدم.با اتیش مشکلی نداشتم.فقط زمانایی که خیلی ناراحت بودم و گریه میکردم.مدت کوتاهی نفسم در دم مشکل پیدا میکرد.دقیق از وقتی اولین اسپری رو استفاده کردم.ی تنگی نفس در دم اومد سراغم.بهم حمله پنیک دست داد. و الان بعد 1 سال پیش بهترین فوق تخصص ها رفتم .چندتاشون وقتی گوشی روی ریه من میذارن میگن خانم ریه شما سالمه سالمه.نوار ریه هرچی میخواد نشون بده.بعضی هاشونم میگن نوار ریه ات نشون میده آسم داری.

 پاسخ: دکتر منوچهر مشتاقی/ فوق تخصص ریه

 چون نوار ریه و تشخیص ها با یکدیگر هم خوانی ندارند این گونه نمی توان اظهار نظر کرد؛ اگر تمایل دارید برای تشخیص و اطمینان از این که به آسم مبتلا هستید یا نه برای معاینه توسط اینجانب به بیمارستان صدر مراجعه کنید.

سوال:

من عمل واریکوسل انجام دادم فک کنم 20میلیون تعداداسپرمم باشه ولی تحرک وسرعت اسپرمم صفره دوبارهم آی وی اف وزیفت کردیم نتیجه نداد لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ: دکتر لطف الله ارمنده/ ارولوژیست

باید به صورت مجدد نزد پزشک مراجعه کنید، بعد از عمل واریکوسل به مدت 3 تا 6 ماه باید داروهای مربوط به تحرک اسپرم مصرف می کردید. زیرا اقدامات درمانی مانند زیف و... بلافاصله بعد از عمل جراحی واریکوسل جواب نمی دهند.




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
0
0
سلام من18سالمه ولی دوماهه پریودیم عقب افتاده مشکل چیه میترسم واقعا
مدیر پایگاه
باسلام
شما مجرد هستید یا متاهل؟
آیا رابطه پرخطرجنسی داشته اید؟
اگرمتاهل هستید آیا بی بی چک گذاشته اید و یا آزمایش خون بارداری داده اید؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: