کد خبر: ۱۰۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 14
توصیه های یک پزشک:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت> یک پزشک فوق تخصص بیماری های مفاصل و روماتیسم (روماتولوژی) توصیه های جدی به بیماران روماتیسمی هنگام خانه تکانی دارد و گفت: اگر بیماری زمینه ای در این نوع بیماران شروع شود، زمان زیادی برای خاموش کردن آن نیاز است و در واقع خاموش کردن بیماری مشکل است.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر شهرام بهاروند احمدی افزود: بیماران روماتیسمی چون فشار کار سنگین باعث می شود درد و بیماریشان تشدید شود، باید بیشتر مراقب باشند به ویژه مفاصلی که درد شدید دارند.
وی تصریح کرد: حتی کسانی که دیسک گردن و دیسک کمر دارند نباید در هنگام خانه تکانی زیاد خم و راست شوند چون درد آنها بیشتر می شود و باعث شعله ور شدن بیماری آنها خواهد شد.
این پزشک فوق تخصص گفت: بیمارانی که دارای بیماری پوکی استخوان هستند ممکن است در حین خانه تکانی به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی، دچار شکستگی شوند و در برخی موارد یک مورد شکستگی در بیماران مبتلا به پوکی استخوان، حتی تا حد مرگ نیز برای این افراد خطر دارد.
وی به بیماران دارای آرتروز یا ساییدگی استخوان نیز توصیه هایی داشت و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اغلب افراد دارای 50 سال به بالا بیماری آرتروز دارند، نباید روی مفاصلی که درد دارند، فشار بیاورند چون تشدید درد آنها را در پی خواهد داشت.
بهاروند احمدی افزود: توصیه می شود تمام بیمارانی که از ناحیه مفاصل دارای درد هستند و یا بیماری های روماتیسمی دارند، حتما فعالیت های فیزیکی خودشان در راستای خانه تکانی را در فاصله زمانی انجام دهند و قبل از اینکه خسته شوند کار را متوقف کنند.
وی کار فیزیکی زیاد، هیجان بالا و استفاده بیش از حد از مفاصل دردناک را از دلایل افزایش درد بیماری عنوان کرد و اظهار داشت: بهتر است قبل از شروع کار و زمانی که احساس می کنند در مفاصل شان درد دارند، یک مسکن ملایم مانند استامینوفن استفاده کنند تا منجر به تشدید درد آنها نشود.
وی استفاده از پماد موضعی درد را از دیگر توصیه ها به بیماران دارای درد در مفاصل به ویژه روماتیسمی ها عنوان کرد و گفت: نباید کاری کنند که درد آنها بیشتر شود و گرنه کاهش درد در این نوع بیماران به سختی انجام می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: