کد خبر: ۱۰۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 12
شفا آنلاین>سلامت>تونل سلامت به عنوان یکی از مهم‌ترین خدمات کاروان و سفرنامه سلامت و امید سازمان هلال احمر در حاشیه شهر تهران ایجاد شد.

به گزارش شفا آنلاین، پنجاه و سومین سفرنامه سلامت و امید سازمان داوطلبان هلال احمر با ارائه خدمات خود مراقبتی و پیشگیری در شهرستان پاکدشت از جمله شهرستانهای حاشیه شهر تهران به اجرا درآمده است که یکی ازمهمترین خدمات این سفرنامه برپایی تونل سلامت است. 

تونل سلامت دربرگیرنده ده‌ها چادر با ارائه خدمات تخصصی مختلف از جمله پزشک عمومی، متخصص زنان، متخصص داخلی، روان‌شناسی، بینایی‌سنجی، بهداشت دهان و دندان، آموزش و پیشگیری، مشاور خانواده و... را دربر می‌گیرد.

در این رابطه شهروز پرورش - معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان داوطلبان هلال احمر درباره جزئیات پنجاه سومین سفرنامه سلامت و امید عنوان کرد: سفرنامه سلامت و امید با ابتکار خانم رافع رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر و با حمایت وزیر بهداشت و رئیس جمعیت هلال احمر توانسته است تاکنون 53 سفر به شهرستانهای مختلف کشور انجام دهد و هم اکنون نیز در چهاردهمین سفر استانی به شهرستان پاکدشت آمده‌ایم و خدمات مختلف سلامت‌محور با محوریت خودمراقبتی و پیشگیری را پزشکان داوطلب به مردم ارائه می‌دهند. 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین سفرنامه سلامت و امید این است که هلال احمر نه تنها در روزهای مصیبت و حوادث؛ بلکه در روزهای عادی نیز خدمات متعددی را از جمله در حوزه بهداشت سلامت روان، و آموزش ارایه می‌دهد که از مهم‌ترین این خدمات بحث غربالگری است. 

پرورش تصریح کرد: سفرنامه سلامت و امید پیامی نیز برای خیرین دارد زیرا فعالیت‌های سازمان داوطلبان هلال احمر نیز بر محوریت خیرین و داوطلبانه است تا نیازمندان شهرها و شهرستان‌های مختلف احصا شوند تا خیرین به آن‌ها یاری بدهند. 

وی ادامه داد:‌کار خیر به واقع نشاط‌آور است و سازمان داطلبان هلال احمر یک رابط بین نیازمند و توانمند است بنابر این در سفرنامه‌های سلامت و امید با محوریت مولفه‌های خودمراقبتی و پیشگیری در زمینه‌های متعددی از جمله بیماریهای شایع سرطان و... با همراهی پزشکان داوطلب خدمات رایگان به نیازمندان ارائه می‌شود و به نوعی فرهنگ داوطلبی با سفرنامه‌های سلامت و امید در کشور گسترش می‌یابد. 

در این رابطه صابری - معاون آموزش سازمان داوطلبان هلال احمر نیز عنوان کرد: برنامه‌ سلامت و امید به نوعی فراخوان و جذب خیرین را نیز دربر دارد به طوری که با دریافت کمکها و شناسایی نیازمندان می‌توانیم خدمات متعددی از جمله در طرح فرشتگان رحمت برای اجرای عیدانه به نیازمندان ارائه کنیم. زیرا هم اکنون در نزدیک به ایام نوروز هستیم و  طرح فرشتگان رحمت برای نوروز است و در ایام غیر از نوروز خدمات سلامت به سالمندان در قالب طرح نیابت ارائه می‌‌شود.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: