کد خبر: ۱۰۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 12
مسئول محور آزمایشگاه و نظام مراقبت بیماریهای واگیر:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>مسئول محور آزمایشگاه و نظام مراقبت بیماریهای واگیر با اشاره به اینکه بدون آزمایشگاه کنترل بیماریهای واگیر امکان پذیر نیست، گفت: هنوز نیازهای پاسخ داده نشده زیادی در تشخیص و کنترل بیماریها وجود دارد که لازم است برنامه‌ای برای آن تدوین و اجرا شود.
به گزارش شفا آنلاین : حسین غلامی - مسئول محور آزمایشگاه و نظام مراقبت بیماریهای واگیر در چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی که از تاریخ 31 فروردین  تا 3 اردیبهشت ماه 95 برگزار می‌شود، اظهار داشت: کنترل بیماریهای واگیر یکی از وظایف اصلی دولت‌هاست و یکی از اصلی‌ترین تکالیف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت و کنترل بیماریهای واگیر دار است.

وی گفت: کنترل بیماریهایی مانند وبا، آنفلونزا، سل، ایدز و بیماریهای نوپدید و باز پدید مانند ویروس کورنا و ابولا از اهمیت اجتمایی زیادی برخور دارند که جزو تعهدات بین المللی دولت‌ها هستند و بی توجهی به آنها می‌تواند سلامت جهانی را به خطر اندازند و همچنین  هر کشوری را در معرض تحریم‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری قرار دهد.

غلامی اظهار داشت: آزمایشگاه یکی از ارکان نظام مراقبت است و بدون آزمایشگاه کنترل، بیماریهای واگیر امکان پذیر نیست و تایید و تشخیص بیماریهای واگیر کاملاً وابسته به آزمایشگاه است و این وابستگی اهمیت جایگاه آزمایشگاه در نظام مراقبت و نقش آزمایشگاه در این نظام را ضروری می‌سازد.

وی عنوان کرد: موضوعات مهم این محور که قرار است در چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، مسائل روز نظام مراقبت و نقش آزمایشگاه در ریشه کنی ابولا، کورنا ویروس و آنفلوانزا است و همچنین تجربه موفق در کنترل سل را به‌عنوان الگویی برای کنترل بیماریهای واگیر با حضور اساتید برجسته در این حوزه مرور خواهیم کرد.

غلامی خاطرنشان کرد: به مدد همکاریهای نزدیک بین آزمایشگاه و نظام مراقبت پیشرفت‌های خوبی در زمینه تشخیص و کنترل بیماریها صورت گرفته ولی هنوز نیازهای پاسخ داده نشده زیادی در این خصوص وجود دارد که لازم است برنامه ای برای آن تدوین و اجرا شود.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: