کد خبر: ۱۰۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 11
شفا آنلاین>اجتماعی>آیا تا به این فکر کرده‌اید که برای سبزه‌ی سفره‌ی هفت سین خود از دانه‌هایی غیر از گندم و عدس.... استفاده کنید؟
به گزارش شفا آنلاین،سالیانه مقدار قابل توجهی از این دانه‌ها، صرفه نظر از میزان آبی که صرف رشد آنها می‌شود، روانه‌ی سطل‌های زباله می‌شود ممکن است همان مقدار اندک که برای سبزه‌ی عیدتان‌ در نظر گرفته‌اید بتواند وعده‌ی غذایی خود دیگری باشد.

اگر شما هم می‌خواهید در فرصت باقی مانده سبزه‌ی عید متفاوتی داشته باشید مطلب زیر را بخوانید:

سبزه ذرت داخل تنگ ماهی 
برای کاشت یک سبزه زیبا با دانه‌های ذرت ابتدا باید ذرت را به مدت 4 روز خیس کنید و مرتب آب آن را عوض کنید اما جای آن  را هر گز نباید عوض کنید هنگامی که دانه‌های جوانه زدند آنها را لای دستمال گذاشته و مرتب توسط اسپری آنها را آبیاری کنید.

 وقتی دانه‌ها سبز شدند  آنها را درون یک آبکشی که داخل تنگ ماهی قرار گیرد بریزید و آبکش را درون تنگ ماهی قرار دهید.

ایده های سبزه عید در سفره هفت سین ۹۵

سبز کردن سبزه قره ماش
در مرحله‌ی اول دو لیوان قره ماش را درون ظرفی ریخته و تا دو بند انگشت روی آنها آب بریزید پس از گذشت 4 روز که ماش‌ها سفید شدند آنها را درون دستمال نخی قرار دهید پس از سه روز که ماش‌ها جوانه زدند آنها را درون ظرف مورد نظر که از قبل ته آن لایه‌ای پنبه گذاشته‌اید بریزید ورودی آنها را با دستمال خیس بپوشانید.

پس از سه روز دستمال را از روی قره ما‌ش‌ها برداشته و در حدی که فقط مرطوب بمانند روی آنها آب اسپری کنید و آنها را در آفتاب قرار دهید این سبزه طی دو هفته به شکل زیبایی رشد خواهند کرد.

سبزه‌ی مرکبات
یکی دیگر از دانه‌هایی که می‌توان از آن برای سبزه‌ی عید استفاده کنید، دانه‌ی مرکبات است این دانه‌ها حدود 10 روز طول می‌کشد تا سبز شوند ولی در نهایت سبزه‌ی بسیار زیبا و شفافی دارند برای این  کار می‌توانید از تخم  نارنج، پرتغال و لیمو استفاده کنید و آخر فروردین گیاه سبز شده‌ی خود را در گلدان بکارید تا سبز شود و به نهایی زیبا تبدیل شود.

 برای اینکار لازم است هسته‌ی نارنج، پرتغال، لیمو را به مدت 24 ساعت در آب بگذارید تا بماند پس از 24 ساعت پوست روی هسته را با دقت جدا کرده و به گونه‌ای که به مغز دانه‌ آسیب نرسد و آنها را در آب  بگذارید تا خشک نشود پس از آن تخم‌ها را با فاصله‌ی مناسب دقت روی خاک گلدان قرار دهید و روی دانه‌ها را با یک لایه خاک سبک و سنگ‌های ریز بپوشانید و روی دانه‌ها را با یک لایه خاک سبک و سنگ‌های ریز بپوشانید، و با اسپری  خاک را خیس کنید.

لازم است دو روز اول روی گلدان را پلاستیک بپوشانید و چند بار به دانه‌ها آب دهید پس از چند روز تخم‌ها سبز می‌شوند.

ایده های سبزه عید در سفره هفت سین ۹۵

سبزه به شکل جعبه کادو
مواد لازم برای درست کردن این سبزه شامل ظرف پلاستیکی، پنبه، تخم شاهی، مقداری روبان، دیس یا سینی و چسب حرارتی است برای این سبزه ابتدا باید تخم شاهی را یک یا دو ساعت خیس کنید تا حالت ژله‌ای پیدا کند ظرف پلاستیکی خود را بر عکس روی دیس یا سینی و با چسب حرارتی سر ظرف را به دیس بچسبانید.

سپس پنبه را به صورت یک لایه خیلی نازک رو تمام سطح ظرف بکشید باید دقت داشته باشید که فضای خالی باقی نگذارید زیرا دانه‌هایی شاهی جایی پنبه نباشد رشد نمی‌کنند به دلیل آنکه می‌خواهید سبزه‌تان به شکل جعبه‌ی کادو باشد باید پاپیون‌‌ها را از قبل بچسبانید در مرحله‌ی بعد تخم شاهی را با قلو روی ظرف می‌چسبانیم تخم‌ها چون حالت ژله‌ای دارد خود به خود به پنبه می‌چسبند.

پس از یک یا دو روز شاهی ریشه می‌زند و روز بعد برگ‌ می‌دهد شما می‌توانید روز سوم یا چهارم به سبزه‌تان آب دهید.

ایده های سبزه عید در سفره هفت سین ۹۵
برچسب ها: زباله ، سبزه ، ماهی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: