کد خبر: ۱۰۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 10
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشریح کرد:
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه چهارشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از بیمارستان امام علی (ع) رودان در استان هرمزگان، رعایت و توسعه عدالت در ارائه خدماتی درمانی به شهروندان را اولویت مهم و اساسی دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و سلامت برشمرد.
به گزارش شفاآنلاین : دکترحسن قاضی زاده هاشمی ،اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور را یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید در راستای ارائه خدمات درمانی به مردم عنوان کرد و از عزم و اراده جدی دولت در راستای ارتقاء و بهبود خدمات درمانی در کشور خبر داد.
وی در ادامه با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در راستای اتمام به موقع این پروژه درمانی، اظهار داشت: در آخرین بازدید از روند عملیات اجرایی این بیمارستان در 22 آبان ماه 94، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد، در صورت تامین اعتبار لازم این پروژه در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
دکتر هاشمی ادامه داد: انتظار نداشتیم این پروژه در دهه فجر به اتمام برسد، اما با تلاش و جدیت دانشگاه علوم پزشکی و متولیان امر، غیر ممکن، ممکن شد و این پروژه درمانی در موعد مقرر به اتمام رسید و وارد مدار خدمت رسانی به مردم شد.
وی با اشاره به برخی نارسایی های فراروی حوزه بهداشت و درمان در منطقه اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این آمادگی را دارد که امکانات و تجهیزات پزشکی، نیروی متخصص و کادر درمانی مورد نیاز این واحد درمانی را تامین نماید.
هاشمی با اشاره به مطالبات معوقه پزشکان و پیراپزشکان، عمل نکردن شرکای بیمه به تعهدات خود در این بخش را علت این امر دانست و اظهار امیدواری کرد: در سال آینده، شرکای بیمه به وظایف خود عمل کنند و مطالبات معوقه پزشکان و پیراپزشکان در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت شود.
وی با اشاره به سهمیه 30 درصدی جذب و پذیرش پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک نیروی تخصصی مورد نیاز این استان را فرزندان بومی منطقه تامین نمایند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،در پایان از تلاش و عزم جدی این وزارت در راستای برطرف کردن نارسایی های حوزه بهداشت و سلامت در این شهرستان خبر داد.
امام جمعه رودان نیز در این آئین از طرح تحول نظام سلامت بعنوان یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید یاد کرد و افزود: اجرای این طرح، تحولات عظیم و چشمگیری را در حوزه بهداشت و سلامت به همراه داشته است.
حجت الاسلام مهدی تاج زاد بر توسعه رعایت عدالت در ارائه خدمات درمانی به مردم تاکید کرد و کمبود آمبولانس، مسکن پزشکان، تجهیزات پزشکی و کمبود پزشکان متخصص را از جمله نارسایی های فراروی حوزه درمان در شهرستان رودان برشمرد.
وی بر تلاش و عزم جدی دولت در راستای برطرف کردن نارسایی های فراروی حوزه درمان در حوزه شرق بویژه شهرستان رودان تاکید کرد.
در راستای ارتقای شاخص های سلامت و ارائه خدمات درمانی مطلوب به مردم، بیمارستان امام علی (ع) شهرستان 130 هزار نفری شهرستان رودان روز چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
این بیمارستان با زیر بنای 11 هزار و 400 متر مربع در پنج طبقه با اعتباری معادل 295 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
بیمارستان امام علی (ع) علاوه بر شهروندان به مراجعه کنندگان از شهرستان های همجوار نیز خدمات درمانی ارائه می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: