کد خبر: ۱۰۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 09
شفاآنلاین>اجتماعی>طالقان منطقه‌ای ییلاقی با مردمانی مهربان و زحمت‌کش است، فعالیت‌های بسیاری مانند دامداری، باغ‌داری و پرورش زنبور انجام می‌دهند، به همین دلیل عسل و پنیر خوب منطقه و همچنین نان‌های مختلفی که زنان طالقان می‌پزند، سوغاتی خوش طعم و بو هستند
به گزارش شفاآنلاین،بهترین سوغات طالقان عسل و لبنیات است. در ابتدای بلوار طالقانی یک مغازه عسل‌فروشی به نام عسل مانی وجود دارد که عسل‌های خوبی دارد. عسل‌های منطقه بسته به منبع تغذیه زنبورها، طعم و رنگ متفاوتی دارد که به عنوان مثال می‌توان به عسل مرکبات اشاره کرد که روشن‌تر است.
 
لبنیات به‌‌ویژه پنیر محلی محصول دیگری است که توصیه می‌شود در طالقان تهیه کرد و در بیشتر بقالی‌های بلوار شهرک نیز می‌توانید پیدا کنید. نان طالقان هم معروف است، نانی شبیه نان شیرمال که به آن «کلاس» می‌گویند. یک نانوایی کمی بالاتر از میدان جلال آل‌احمد وجود دارد که نان محلی می‌پزد. بعضی از بقالی‌ها نان محلی بسته‌بندی می‌فروشند. همچنین بسته به فصل سفر بعضی محصولات کشاورزی مانند میوه‌ها نیز سوغات خوش‌مزه‌ای هستند.
 
یکی از روستاهایی است که به دلیل آن که محل تجمع روستاییان بالاطالقان بوده دارای مغازه‌های متعدد بوده، جوستان است. در برخی از روستاهای بزرگ منطقه نیز معمولاً یک بقالی پیدا می‌شود.
 
در سفر به طالقان به یاد داشته باشید، طالقان یکی از مناطق پرطرفدار گردشگران است بنابراین توجه به جامعه محلی لازم است تا از گردشگری نه تنها آسیب نبینند بلکه سود نیز ببرند. رعایت مواردی در سفر به طالقان ضروری است که از آن جمله می‌توان به وارد نشدن به باغ‌های شخصی؛ چادر نزدن در کنار رودخانه یا مناطق دور از دسترس، برگرداندن زباله‌ها؛ روشن کردن آتش در محل مناسب و دور از درختان و خاموش کردن کامل آن پیش از بازگشت؛ توجه به تابلوهای اخطار و وارد نشدن به دریاچه اشاره کرد.میراث فرهنگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: