کد خبر: ۱۰۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 09
شفاآنلاین>اجتماعی>ساری شهریست در میان جنگل و دریا، با طبیعتی بکر و دنیایی از دیدنی ها!
به گزارش شفاآنلاین،این شهر، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر استان مازندران و مرکز این استان، در شمال ایرانه، که از نظر جغرافیایی، از شرق به شهرستان میان دورود،‌ از شمال به دریای مازندران، از غرب به قائمشهر و از جنوب به رشته کوه‌های البرز محدود می‌شه. از نظر آب و هوایی تابستونای معتدل و نمناک و زمستونای نسبتاً سرد و خشک داره. همچنین بخش‌های جنوبی کوهستانی این شهر، زمستونای طولانی و بسیار سردی داره.

رونق این شهر، بعد از تاج‌گذاری و اقامت آقا محمد خان قاجار آغاز شد و امروزه از شهرهای مهم ایران از لحاظ ارتباطی به حساب میاد.

در کل باید گفت ساری با طبیعت سرسبز، مردمان مهربان و غذاهای محلی لذیذ، همیشه یکی از مقاصد توریستی مهم بین شهر های ایران بوده و هست. مردم برای اقامت تو شهر ساری، مثل اکثر شهرهای شمالی، معمولا خونه های ویلایی رو ترجیح می‌دن، مخصوصا خونه ویلایی های کنار ساحل، که ممکنه یه کم هزینه بردارتر باشه، ولی سفرتون رو دوست داشتنی تر می کنه.

طعم خوش و منحصر به فرد غذاهای مازندرانی به خصوص مرغ ترش، همیشه زبانزد خاص و عام بوده. مردم هر شهر عادت های غذایی مخصوص به خود و مواد خاصی برای تهیه غذاهاشون دارن، ساری هم از این قاعده مستثنی نیست. در کل غذاهای مازندرانی اکثرا با سبزی های معطر محلی، رب انار و گردو تهیه می شن که می تونین تمام این غذاهای خوشمزه رو در ساری نوش جان کنین. غذاهایی مثل مرغ ترش، ماهی شکم ‌پر و مرغ شکم‌ پر، سیر انار، کدو پلو، چاشنی ساک و ناز خاتون.

ساری یکی از شهرهای زیبای شمال ایرانه، که هم در مجاورت دریا قرار گرفته، هم پر از جنگل‌های سرسبز و رویائیه، طبیعت زیبای این شهر، همیشه مورد نظر حکام  محلی قرار داشته، به همین دلیل عمارت‌ها و کاخ‌های قدیمی در کنار طبیعت جذاب، مهمترین دیدنی‌های این منطقه رو تشکیل می‌دن.

از مهم‌ترین این جاذبه ها، میشه  به چشمه های باداب سورت، که یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین چشمه های جهانه و به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران و دومین چشمه اب شور جهان ثبت شده،

برج رسکت برجی زیبا که بیش از 5000 سال قدمت داره، عمارت کلبادی،‌ که خانه‌ای 200 ساله با تزئینات بی‌نظیره،مسجد جامع ساری، که نخستین مسجد شمال ایران بعد از ورود اسلام بوده،

دریاچه چورت  دریاچه‌ای زیبا و بکر، که توسط درختان محصور شده، دریاچه الندان که آب آن تنها از نزولات آسمانی تامین می شه،

 منطقه حفاظت شده دو دانگه، که در گذشته زیستگاه پلنگ ایرانی بوده پناهگاه حیات وحش سمنسکنده که در فصل مستی گوزنها فوق العاده ست، پل ورسک، که یکی از بزرگترین پل های راه آهن ایرانه،مجموعه تاریخی فرح آباد، برج سلطان زین العابدین،، آب انبار نو،پناهگاه حیات وحش دشت ناز، سد سلیمان تنگه و آبشار یخی اشاره کرد.شهر خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: