کد خبر: ۱۰۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 08
شفاآنلاین:بیمه و بانک>مدیرکل دفتر فنی و اطلاعات بیمه مرکزی از شفاف سازی صنعت بیمه کشور خبر داد و گفت: با ارتقای سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی (سنهاب) آمار و اطلاعات صنعت بیمه کشور به طور کامل شفاف شده است.
به گزارش شفاآنلاین : سید قاسم نعمتی امروز(سه شنبه) در نشستی خبری، افزود: سامانه سنهاب در سه بخش مختلف فعالیت کرده و سیستمی جامع است؛ ضمن آنکه به دلیل وسعت آن اجرای سامانه نیاز به شبکه ارتباطی گسترده بین بیمه مرکزی، شبکه بیمه و سازمان های مرتبط دارد.
وی با بیان اینکه با بهره گیری از سنهاب با همه شرکت های بیمه در یک فضای اختصاصی ارتباط داریم، ادامه داد: مرکز داده سنهاب، نیمه دوم سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی اهداف سامانه سنهاب را انجام تکالیف قانونی برای تهیه سامانه جامع نظارتی، سهولت دسترسی بر آمار و اطلاعات عملکردی شرکت های بیمه و امکان ارائه سرویس های ارزش افزوده به بیمه گذاران اعلام کرد و افزود: تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه در بیمه مرکزی و ارائه گزارش، تغذیه اطلاعاتی سامانه یکپارچه اطلاعاتی کشور و یکپارچه سازی و تسهیل تبادل اطلاعات از طریق اتصال به سامانه های اطلاعاتی از دیگر اهداف سنهاب است.
به گفته وی، دستگاه های مرتبط همچون نیروی انتظامی، ثبت احوال، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان امور مالیاتی و ... نیز به این سامانه متصل شده اند.
مدیرکل دفتر فنی و اطلاعات بیمه مرکزی افزود: این سامانه به سمت نظارتی شدن سوق یافته بر همین اساس نظارت ها در صنعت بیمه کشور تقویت شده است.
 فاز نخست سامانه سنهاب نیمه دوم سال 1390 آغاز به کار کرد و تا نیمه نخست سال 1391 نیز ادامه داشت؛ همچنین فاز دوم این سامانه از 30 خرداد 91 آغاز به کار کرده و در همه شرکت های بیمه فعال شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: