کد خبر: ۷۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 13
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی گفت: این ضغف همکاران ارتوپد است که تصور می‌کنند می‌خواهیم جای آنها را بگیریم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد علی محسنی‌بند پی عضو هیات علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به اینکه هدف از ارتقای علمی رشته فیزیوتراپی دخالت در امور همکاران ارتوپد نیست‌؛ اظهار داشت‌: هیچ گاه این مهم در هیچ رشته‌ای اتفاق نخواهد افتاد با این حال مقاومتی بسیار جدی در این مسیر وجود دارد و در حال گذر از این مرحله هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای معرفی رشته فیزیوتراپی افزود‌: این زحمات موجب شده فیزیوتراپی کشور وارد مرحله جدیدی شود به طوری که در شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌ها و مسائل بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد و حتی یک کتاب 300 صفحه‌ای را می توان در چند پاراگراف به صورت خلاصه مرور کرد.

وی با تاکید بر اتحاد همکاران فیزیوتراپ در کشور، خاطرنشان کرد: بدترین مسئله آن است که  درون جامعه خودمان دچار مشکل شویم و این مهم با افزایش آگاهی جامعه به خصوص مسئولان امکان پذیر است تا جامعه بتواند از خدمات ارزشمند‌تری بهره‌مند شود.

بندپی با اشاره به تلاش همکاران فیزیوتراپ در مصمم بودن برای اجرای DpT در وزارت بهداشت، تصریح کرد: در این راستا در صورت لزوم از بسیاری از فعالیت‌های روزانه خود دست خواهیم کشید کما اینکه میزبان دانشجویان DpT در ایران هستیم.

عضو هیات علمی گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هرگونه حرکت نابجا در این مسیر را برگشت ناپذیر خواند و گفت: باید تعامل بسیاری را داشته باشیم و هر چه زودتر به این هدف دست یابیم تا هزینه کمتری را متحمل شویم و این مهم انجام نمی‌شود مگر با افزایش آگاهی مسئولان مرتبط با این مساله‌.

قوه لامسه نقش مهمی در انتقال روحیات یک فیزیوتراپ به بیمار دارد
در ادامه دکتر محمود فاضل عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: فیزیوتراپی به این علت رشته مهر است که در بسیاری از رشته‌های کلینیکال و پاراکلینیک معاینه لمسی و دستی روی بیماران وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بخش عمده از آن چیزی که در بهبودی زودتر و کامل‌تر بیمار نقش دارد، از طریق قوه لامسه صورت می‌گیرد  که به دست فیزیوتراپ بر بدن بیمار انجام شده و نقش بسیار مهمی در انتقال روحیات یک فیزیوتراپ بر بیمار دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: