کد خبر: ۳۴۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 16
آخرین آمار کشته‌شدگان و مفقودشدگان سیل در مشهد اعلام شد.تعداد جان‌باختگان سیل در مشهد به هفت نفر افزایش یافت.

شفا آنلاین:عمومی>مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد از افزایش تعداد جان‌باختگان سیل عصر امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین حمیدرضا کافی‌نیا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با اعلام این خبر گفت: به محض وقوع باران در بعدازظهر امروز، ۵۶ ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد در حالت آماده‌باش صددرصد قرار گرفتند و ۵۰۰ نیروی عملیاتی در یک شیفت فعال شدند.

او ادامه داد: در حال حاضر، تمامی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر مشهد در حال امدادرسانی به شهروندان هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه میدان انقلاب مهم‌ترین نقطه عملیاتی ما در حادثه سیلاب امروز است، اظهار کرد: از حدود ساعت ۱۵:۰۰ امروز، همکاران ما با قایق‌های نجات در آنجا مستقر هستند و خودرو‌های محبوس در آنجا را جستجو می‌کنند.

کافی‌نیا افزود: همچنین تعدادی از نیرو‌های غواص را به داخل آب فرستادیم تا بتوانند در عملیات جستجوی شهروندان کمک کنند.

او در خصوص خسارات جانی این حادثه گفت: دو فوتی در میدان انقلاب از داخل خودروی محبوس در آب به بیرون کشیده شدند. همچنین یک منزل مسکونی در حوالی خیابان سپاه واقع در منطقه سیدی به دلیل حجم سیلاب دچار آوار شده بود که متاسفانه یک مادر و چهار کودک جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد عنوان کرد: در حال حاضر، همکاران ما در میدان انقلاب مشغول بیرون‌آوردن خودرو‌ها از درون سیلاب هستند و هم‌زمان تمامی پمپ‌ها و تجهیزات در حال تخلیه آب هستند که تا صبح، این آب کاملاً تخلیه شود.

کافی‌نیا خاطرنشان کرد: در اثر این بارش‌ها، علاوه بر آب‌گرفتگی، حوادث دیگری شامل گرفتارشدن و محبوس‌شدن در آسانسور و سقوط درخت نیز اتفاق افتاده است که همکاران ما همچنان در حال امدادرسانی به شهروندان هستند.

وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص ادامه بارش‌ها توصیه می‌کنیم همشهریان محترم حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند و در صورت کار اضطراری و خروج از منزل، از نزدیک‌شدن به نقاطی که دچار آب‌گرفتگی شده‌اند، جداً خودداری کنند؛ چراکه ممکن است عمق دقیق آب‌گرفتگی با چشم قابل‌رویت نباشد و در سیلاب گرفتار شوند.

برخی منابع غیررسمی شمار جان‌باختگان سیل مشهد را بیش از ۱۰ نفر اعلام کرده‌اند.

در حال جمع‌بندی آمار جان‌باختگان و مصدومان سیل در مشهد هستیم

محسن داوری، فرماندار مشهد گفت: تاکنون شمار جان‌باختگان سیل مشهد پنج نفر است.

داوری افزود: در حال جمع‌بندی آمار جان‌باختگان و مصدومان سیل امروز در مشهد هستیم و پس از جمع‌بندی اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

فرماندار مشهد تاکید کرد: جان‌باختگان تاکنون مربوط به پل انقلاب و خیابان سپاه در منطقه سیدی هستند.

سیدرضا عباسی نیشابوری، سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ساعتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طی یک ساعت بارندگی در مشهد، ۳۸ میلی‌متر باران ثبت شد؛ حجم سیلاب و آبگرفتگی در منطقه سیدی و خیابان سپاه قابل توجه بوده و تخلیه آبگرفتگی‌ها همچنان در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز گفت: طبق گزارش‌های دریافتی، سه نفر در روستای میرآباد نیشابور، سه نفر در روستای کوکیان در نزدیکی سد طرق مشهد، سه نفر در روستای سرمایه ملک‌آباد در مشهد و سه نفر در منطقه احمد‌آباد شهرستان فریمان مفقود شده ‌اند.

محسن ذاکریان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با اشاره به تخلیه آب ۵۰ منزل در شهرستان‌های درگیر سیلاب استان، بیان کرد: ۲۲ تیم به استعداد ۷۴ نفر در حال امدادرسانی به حادثه دیدگان سیلاب هستند.

ذاکریان گفت: هفت تیم هلال‌احمر نیز در حال تخلیه آب در میدان انقلاب مشهد هستد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی تاکید کرد: امدادرسانی به مردم و افراد درگیر سیلاب همچنان در حال انجام است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از عصر دیروز، «سه‌شنبه»، سامانه بارشی جدیدی در استان فعال شده است، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آب‌گرفتگی، روان‌آب و سیلاب را در پی دارد.

سیل در مشهد

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی تشدید فعالیت سامانه بارشی با تاکید بر هشدار سطح نارنجی صادر شده از امروز  آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

سیل در مشهد

 

سیل در مشهد

 

سیل در مشهد

سیل در مشهد

قابل مشاهده در دسکتاپ


 قابل مشاهده در موبایل

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: